onsdag 5 februari 2014

Vattengympa och simning

Så var det 3dje gången gillt :) musiken, 28 personer i vattnet å jag på bassängkanten! Hade under dagen fått lite värdefulla tips av Elin som driver reumatikerförbundets träningsblogg, jag använde inte alla råd idag, ska spara några till mitt 5e pass. Jag längtar redan dit! :) 

Det gick bra idag! Jag börjar komma ihåg övningarna, musiken känns okej och jag gör nästan övningarna så sakta som jag ska... :) "Inte en dag utan framsteg" :) 

Körde 45 minuter simning efter gympingen, tänker teknik hela tiden... Utandningen och blicken i golvet börjar funka nu så det känns bra. Rotationen är inte lika lätt och stelheten i min opererade axel ställer till det lite grann känner jag. Men jag ska ju varken simma snyggast eller snabbast i Sverige bara 10 minuter snabbare på 3,8 km än jag gör idag! :) 

1 kommentar:

  1. Härligt!!! Bra jobbat med bassänggruppen. Nästa gång kör du "Tabataintervaller" också :) sjukgymnast Elin

    SvaraRadera