fredag 21 februari 2014

Torsdagsintervaller

För mig passar det egentligen bäst att träna direkt efter jobbet, innan jag slöar ner mig i soffan, innan jag hinner komma på en massa ursäkter, innan middagen. Men så är det torsdagar, torsdagar betyder intervall och tyvärr är starttiden 20.00 det innebär många timmar efter man kommit hem från jobbet och så pass lång tid att man måste äta något innan men helst inte för mycket...

 Men man får ju inte missa torsdagsintervallerna, det är ju bästa passet på hela veckan! Med både trevlig stämning och bra intervaller! Idag var det 3 stycken set på 9 min vardera, första 5 minuterna i 75% av max, 3 min 85% och sista minuten 95%. Som man kan se på min pulskurva maskade jag lite på första setet, körde andra enl instruktion och lite hårdare på sista!

Innan passet körde vi som vanligt löpskolning och efter passet dynamisk stretch.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar