söndag 16 februari 2014

Lugn löpning och OS-glädje!

Jag har haft några dagar då det har varit svårtränat, huvudet har lixom inte varit med mig, motivationen har gått och gömt sig. Men efter att ha fått njutit av damernas bragdstafett igår på OS, kunde jag inte annat än att snöra på mig dojjorna i morse och ta en löptur innan herrarnas stafett.

Det blev en lugn tur på grusvägarna på I2skogen, tog mina vanliga skor och ångrade mig lite att jag inte tog Icebugsen, det var lite halt på sina håll men det gick att välja bättre vägar oxå så det var det jag gjorde. Mjukt och skönt är det att springa på gruset nu, så himla vattensjukt och otjälat är det, jag tror inte det blir nån vinter i år. :(

1,15 blev det innan jag dunsade ner i soffan för att kolla på OS, så grymma de är! Kunna leverera så bra med pressen på sig. Är tokimpad över Lars Nelsons första sträcka, tappar skidan, men behåller lugnet och gör ett kanonlopp!!! Å de andra lika så, vilka killar!!! Nelson och jag gick skidgymnasiet tillsammans, fast han nåt år under mig men vi har tränat många pass ihop! Lite coolt! :)

Men grymmast var ju damerna igår, och de är inte bara så att de gör ett grymt lopp allihopa, de sprider ju sån himla glädje ikring sig när de blir intervjuade. Kan man göra annat än att fälla lyckotårar?! Ida och jag har slitit med plantsättning många somrar tillsammans å man visste att hon var grym, men såhär grym! Otroligt!

Ja nog blir man inspirerad till fortsatt träning!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar