söndag 9 februari 2014

Sufferfest

Skumt ord, vad kan det vara? Det verkar inkludera cyklar eller i detta fall spinningcyklar och 3 timmar finns inbokade för detta på gymmet. Ser två klubbkompisar i anmälningslistan och några andra "kändisar", vädret verkar fint men jag borde cykla, ja jag anmäler mig!

Det är den lokala mountainbikeklubben som tillsammans med gymmet köpt hem Sufferfestfilmer. För att förklara det närmare så är det filmer på cykling med inlagda program i, dvs olika intervaller och man följer åkare från Tour de France, Giro d'Italia mm, gör någon en utbrytning, ja då är det tempoökning för dig! Så håller det på i olika lång tid.

Första filmen vi cyklade till var 1 h och den var jobbig! Fullt med intervaller, allt från 15 sek långa till ett par minuter. Jag kände mig pigg och körde på så jag ett tag var seriöst orolig att jag skulle falla ihop och svimma... Fick lugna mig lite och sen påt igen. Kul och riktigt SVETTIGT, fanns inte ett fiber på mina kläder som var torrt. Andra filmen var 75 minuter och innehöll två st 20 min intervaller, det var svårare att hålla fokus, dels för jag var trött efter första och dels för att långa intervaller är svårare att hålla fokus på...

KUL var det iaf och jag fick med uppvärming och avcykling ihop 2.45! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar