lördag 13 juli 2013

Långt solopass på cykeln

Idag har jag kört långt och själv, nästan första gången jag cyklat själv i år faktiskt! Ville ha en lång solotur inför Kalmar och denna dag var perfekt för det! Lite mer kuperat än Kalmar men på otroligt fina vägar som var i stort sett helt nya för mig! Jag gillar att se nya ställen och kan ibland förvånas över att så många ligger och harvar på samma gamla vanliga turer, särskilt runt Karlstad där det finns så många fina turer att köra! 

Idag blev det start i Väse, förbi Ölme, Kristinehamn, Bjurtjärn, Storfors, en macka å cola i Filipstad, Sunnemo, Molkom och så tebax till Väse. 20 mil på jättefina vägar, hade en medelhastighet på ca 28 vilket kändes ok med tanke på sträckan och att jag var själv å motvinden från Sunnemo å hem var inte heller att leka med... I Sunnemo hamnade jag förresten mitt i ett bröllop när jag skulle fylla på vattenflaskan :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar