måndag 29 juli 2013

Roadtrip

Johan och jag drog ut på en roadtrip över helgen, ja i bil inte med cykel... Norra dalarna var huvudmålet och men vi hann även med en sväng förbi en vän i Sveg.

Jag har ju haft en del träning inplanerad denna vecka så det fick oxå lov att hinnas med! Så på lördagsmorgonen startade jag från stugan och skulle bara ta vägen över fjället så fick Johan hämta upp mig på andra sidan, det tar 1.30-2 h högst förklarade jag innan jag drog iväg. Men stigen försvann och blev till ett par märkta träd nångång ibland... ca 12 km på kartan var 19 i verkligheten och jag var inte framme förrns efter 2,5 h... Men en fin tur var det! Utvecklingslandslaget i längdskidor var här för nåt år sen och en av tjejerna sprang vilse, jag har full förståelse för det....

Lördagen sovs i tält vid Svegsjöns strand, mycket rofyllt och vackert! Efter frukost hoppade jag upp på racern med sikte Orsa 13 mil bort. Johan passade på att kolla luncha en våffla med mig efter halva vägen och kolla in ett skogsmuseeum innan han styrde bilen mot orsa.

Vägen mellan orsa och sveg hade mer uppförsbackar än jag kom ihåg, har ju cyklat den ett par gånger förut men inte i den träningsformen jag är i nu så jag trodde det skulle va en piece of cake men nog var jag allt rätt mör när jag cyklade in på föräldrarnas gård i orsa. En intressant upptäckt var att det överlägset vanligast "roadkillet" efter vägen var ormar! Det trodde jag faktiskt inte!
Koppången, bara en uppförsbacke kvar!

Jag ska cykla åt det hållet flaggorna inte vajjar....

Just kommit tebax efter en liiite längre löptur än planerat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar