torsdag 27 juni 2013

Triathlon i spöregn

Det finns några triathlon entusiaster i Mora som startat en trigrupp, på onsdagar kör de träningstävling i kort sprint. Passade mig perfekt då jag är hemma på semester denna veckan!

Ca 300 m simning, 20 km cykel och 5 km löpning.

Vi var nog några i det 7 pers stora startfältet som undrade om detta verkligen var en bra idé då regnet vräkte ner innan start. Mina läppar var blåa av köld innan jag ens ställt mig på startlinjen....

När vi väl klev ner i vattnet var det skönt, varmare där än på land... Simningen flöt på hyfsat för mig, stressade inte så mycket som jag brukar även om jag ett par gånger fick gå ner på tvåtaktsanding för att få i mig mer luft, kör tretakt i normala fall. Jag var tvåa upp ur vattnet! Yeah, det har aldrig hänt förut!!! :)

Så till min favvogren cykling! Jag tog onödigt lång tid på mig vid växlingen och tappade en placering som jag snabbt tog igen. Sen rullade det på bra, jag hade hela tiden ögonkontakt med han som var framför men tog just inte in något, i vändningen blev jag ikappcyklad och då väcktes tävlingsjävulen och jag körde snabbt ikapp han som legat före mig hela vägen. Höll andraplatsen alltså :) Det kämpigaste i cyklingen var att det var så himlans kallt, knä, vader och fötter hade ingen cirkulation alls...

Löpningen gick hyfsat, jag är ju inte snabb och jag har ju inte sprungit så mycket men jag tyckte jag kunde hålla ett bra tempo. Fötterna vaknade till liv efter ca två km och då vart det lättare :) tappade två placeringar på löpningen och kom i mål nöjd efter 1h 15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar