söndag 2 juni 2013

Siljan Runt i en rasande fart!

Med besvikelse upptäckte jag att Siljan Runt var slutsålt, finaste loppet som nästan går förbi familjens gård, skulle jag inte få cykla det nu?! :( Kollade lite på startplatser till salu men hittade ingen, funderade på att cykla ändå och så helt plötsligt fick jag ett erbjudande om att ta över en klubbkompis plats! YES!

Fick inte bara ta över hans plats, fick även starta med hans grupp, några supersnabba cyklister! Fick en jättefin runda runt sjöarna med bra ordning i gruppen, jag var stark och kunde ligga med och hjälpa till och dra, mätaren låg på 35km/h i snitt och det kändes grymt! Sen kom Leksand och jag började känna av både kissnödighet och stumma ben, la mig sist i klungan och lyckades trots allt hänga mig kvar och på slutet kunde jag tom spurta lite grann.

Årets lopp går inte ens att jämföra mot förra årets med nollgradigt och spöregn, nu sken solen på oss, vinden var hyfsad och jag kom i mål 1h 15 min snabbare än i fjol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar