lördag 22 juni 2013

Orsa kajt'n

Midsommar i Orsa är att springa kajt'n på dagen och umgås med familjen på kvällen och så har det alltid varit ;)

I år sprang jag 15 km, nåt år har jag valt 24 och när jag var yngre 6 km, kajt'n har allt, vill man cykla går det oxå bra! Fast då i skog, inte på väg som är min grej.

Är alltid lika roligt att springa för alla är ju lixom där! Barndomsvännerna, skideliten i sverige och nån random semesterfirare från Karlstad.

Banan känns i benen, den går på stigar genom sandtallhedar där luften står och kokar en varm midsommardag, ut på grusvägar över en åker å så slutkilometrarna på asfalt. Jag har som de flesta läsarna observerat mest cyklat senaste tiden och har jag sprungit har det varit kort. Jag fick därmed slita en del... Men det kändes fint och det var roligt att springa igen! Däremot märker jag av det idag, träningsverken ifrån hell! Länge sedan jag hade sån träningsverk!!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar