lördag 8 juni 2013

Nattcykling! (är vi helt normala?)

Kl 24.00 natten till idag stod 5 personer redo att sticka ut och cykla tillsammans, helt normalt? Ja jag vet inte... ;)

Vätternrundan närmar sig med stormsteg, en vecka kvar bara!!! :-s Vi har starttid kl 22.34, och är alla lite oroliga över att cykla på natten så då var vi ju tvungna att träna på det oxå! På med lysen, reflexer, kläder vi tror vi ska åka i om en vecka och ut och köra i mörker! Vi tog klarälvsbanan upp till Forshaga och vände, det kändes bra om än lite läskigt vissa partier. Lysena funkade, även om vi valt lite olika bra lampor, farten funkade att hålla och ja det var en fin cykeltur! Jag tyckte det var lite läskigt att dricka, var mycket svårare att lägga tillbaka flaskan i mörker än i ljus men det är vel en vanesak det oxå. Sen var det ju mycket svårare att se gupp och ojämnheter i vägen vilket resulterar i att jag sitter och spänner mig mer, antar att jag kommer att kunna känna mig stel i axlarna om jag inte lyckas slappna av..

Om en vecka har vi bara 30 minuter kvar till målgång! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar