fredag 7 juni 2013

Två Sjöar Runt

Nationaldag, strålande sol, en cykeltävling och fina klubbkamrater, vad kan man mer begära!?

Sunne idrottsförening anordnar varje år Två Sjöar Runt, ett rätt backigt och tufft 11mila lopp i Sunne-Torsbytrakten. När vi stod på startlinjen sa mannen i föråkarbilen att de hade fördubblat deltagarantalet i år mot ifjol! Kul!

Loppet började ryckigt, vi fick ingen ordning i klungan och man fick slita mycket för att få draghjälp av de andra. På mig slet detta inte bara kroppsligt utan även mentalt... Något jag får se till att jobba på till nästa gång! La mig tillslut i slutet av den stora klungan och bara hängde med, det var några få stackare som låg längst fram och slet. Efter Torsby gick jag upp och tog lite bättre position och sen när vi svängde av mot Mallbacken såg jag att de som slitit därframme hela vägen började bli slitna och ingen gick fram och drog. Skrek till några att nu går vi fram och hjälper till, men fick inte med många. Sista 3 milen var vi 4 tjejer från I2 (varav 2 legat med och dragit hela vägen) och ett par killar som drog de andra, det gjorde inget för mig jag hade ju tagit det "lugnt" i början och hade ben som svarade något iaf. Motvinden var tung på slutet och det var skönt att komma i mål! Å jättekul att vi I2-tjejer var så starka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar