måndag 27 maj 2013

Bloggskolk men många mil i benen :)

För att börja från senaste inlägget... Tour de Melin, ja där vann jag! :) Nu var vi inte många damer men jag slog ju många killar med! Var en jättefin cykelhelg med många mil i benen, mer mjölksyra än jag är van och många goda vänner! Ser redan fram emot nästa år!

Första simpasset utomhus hanns oxå med förra helgen, inte så tokigt faktiskt!

Sen blev det en hyfsat lugn vecka, ett fint kvällspass på 7 mil på cykeln men annars lugnt.

Men så var det dags för stora prövningen innan Vätternrundan nämligen Metsorundan, ett kuperat och tufft 15-mila lopp, vår grupps första och enda genrep inför Vättern. Loppet till ära hade vi precis hämtat ut våra nya cykelkläder och vi ägde banan! Bestämde oss från början att göra vårt egna lopp, oberoende av andra cyklister så vi la oss istortsett sist från start men körde om en hel del innan tätbilen släppte klungan. Sen gick det på som 17 vi snurrade på som proffs i vår klunga och släppte inte in en enda utböling. Det kändes som vi bara passerade folk och det kändes så proffsigt att vi var lika klädda allihopa! Vi höll ihop fint och gled in i mål tillsammans efter 4.41.


Söndagen ägnades åt forspaddling i Dala Floda, jag har inte paddlat sen jag opererade axeln och var helt livrädd innan vi kom ner i vattnet men sen kändes det bara bättre och bättre! Kände att jag saknat detta mer än jag trott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar