söndag 31 mars 2013

Utvärdering Q1

Idag var dagen då jag med stolthet skulle skriva att jag för första gången i mitt liv passerat 100 mil innan mars utgång. Jag passerade gränsen men jag är inte lika stolt som jag ville vara och det har att göra med dagens pass. Startade från Väse vilket innebär 3 mil innan sällskap med andra, i detta fall ett gäng triathleter. Jag tyckte inte vi fick nån känsla i klungan, det var ryckigt och man drog gärna på i uppförsbackarna och sånt sliter mig, kanske delvis pga att jag hade kört 3 mil innan jag träffade dem och de startade på noll...

Lessnade iaf lite och släppte dem när mätaren stod på 7 mil och körde mina sista 2,5 mil ensam, de andra fortsatte en annan tur. Detta gjorde att jag inte var lika glad över mina 100 mil, hade ju velat vara stark och hänga på dem!

Men när jag sammanfattar Q1 så är jag ändå nöjd, har cyklat 1001,32 km :) med en medelhastighet av 22,8 som inte är så snabbt men då var ju många av milen på bergiga Fuerteventura. En annan grej jag är imponerad av är att 15% av min träningstid är löpning, så brukar det absolut inte vara så här tidigt på året. Något jag bör förbättra till nästa kvartal är simningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar