måndag 18 mars 2013

Handtag, famntag, klapp eller kyss

Jag har asont i handen, har haft det sen i morse, det känns verkligen som jag brytit något. Å det bara för nåt jävla arsel till gubbe skulle visa sin makt genom att klämma åt riktigt ordentligt när han hälsade. Känner man inte när man knöcklar i hop den andra handen likt ett snorpapper!!!



Ett kraftlöst handslag signalerar nervositet googlar jag fram ur någon tidningsartikel. Elaine Eksvärd skriver i "Snacka Snyggt" om vikten av att göra ett första intryck och där är ofta handslaget den första chansen vi har. När jag är på reumatologen märker jag att det som Eksvärd kallar "döda fisken" är det vanligaste hälsningssättet. Detta skvallar enligt Eksvärd om en passiv eller likgiltig person, eller som tidningsartikeln ovan skriver nervös. Ja men va fan gör man då, när man får jätteont i hela handen av att skaka hand!!!???? Oftast brukar jag brukar kunna ge ett fast men löst handtag men hur bemöter man dem som ska klämma ur ens hand som den vore en disktrasa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar