söndag 8 maj 2011

Friska Karlstad

Vilken underbar ide, kartor som skickas ut med posten och kontroller i alla svårighetsklasser, som gjort för succé!

Har varit en del gnäll i tidningarna om folk som tar bilen till kontrollerna och jag instämde i detta tills jag i förrgår såg en äldre herre som just varit uppe på en brant liten kulle alldeles vid vägen. Bilen stod parkerad en bit bort och han hade uppenbarliga problem att gå ledigt, men han hade tagit kontrollen! Bilen hjälpte honom att ta sig en bit på vägen och kanske åkte han till ett område han aldrig varit vid förut, fick se något nytt, aktivera hjärnan, åka på äventyr!

Jag har varit lite krasslig och igår tog jag 10 kontroller i närområdet med cykeln, idag snörade jag på mig skorna och gick ut på lite svårare marker. Tyrskogen och en massa svarta kontroller :s det gick bra, jag fick leta ett tag efter nummer 98 men fann den tillslut! Hade glömt penna så hjärnan fick sig lite träning oxå för att komma ihåg koderna på de 5 kontroller jag besökte. Räknade till totalt 9 personer som var ute i samma ärende som jag, jag blir så glad av att se folk aktivera sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar