lördag 14 maj 2011

Fors älskade fors

Åkte mot Björbo med blandade känslor, både förväntan och nån form av nervös rädsla. Det började rätt kasst, kunde inte ta bakvattnen nå vidare och gick runt i första forsen. Försökte rolla men vattnet var så busigt och jag hade inte modet att ligga å vänta så det blev en simtur direkt. Sen gick det bättre! Lyckades få till nån mer eller mindre ofrivillig surf som var rätt bra, gick runt i det busigaste men fixade rollen. Övade på att gå in och ut ur forsen samt att ta bakvatten och det gick bara bättre och bättre. Jäklarns va kul det är! Paddlade med örebroarna, riktigt trevligt!

Eftermiddagen gick lite sämre, dels var jag trött dels var jag rädd för den eventuellt långa simningen som skulle bli om jag gick runt. Klarade några små surfar men avslutade tyvärr med en lång simtur. Fan jag måste sätta rollen bättre!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar