söndag 22 januari 2012

Kärlek

Kärlek det är att få åka klassiskt i perfekta spår och rosablått sken på himmelen, så var det i grönklitt idag! Anna och jag tog en lung fin tur och njöt, hon drog på lilla Olle som satt i sin vagn och skrattade hela vägen. Det spelade alltså inte någon roll om man var 1 år eller 30, det var precis lika härligt att åka skidor idag! Jag hade mina sprillans nya skidor och pjäxor idag, de kändes snabba!

I och med att Anna hade vagnen på släp blev det vägspår idag. Igår däremot körde jag turist 10an, ett otroligt fint spår, däremot hade jag inte så bra skidor men det spelade inte så stor roll. I spåret enda utförsbacke låg det en man och krälade, det är charmen med det spåret att det är många nybörjare ute och njuter. Jag blir glad när jag ser dem, glad att de funnit glädjen med skidåkningen och glad att de tagit steget ifrån vägspåren ut i naturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar