söndag 12 december 2010

Träningsläger

Har tillsammans med Karro varit hos Anna på träningsläger i helgen, tanken var att vi skulle skulle ha åkt till Storsätern men där fanns knappt nå snö efter omkastningarna i sveriges väder i år. Så det blev i mora istället och inte var det fel inte! Vasaloppsspåret var helt suveränt mellan mora och eldris, de har lagt konstsnö hela sträckan! Första passet åkte jag klassiskt medans Karro och Anna skejtade, Karro hade Wille i pulka å Anna tog det lugnt med stormagen. Det var mitt först klassiska pass och det kändes riktigt bra! Stakade mest då jag inte orkade valla skidorna, hade svårt att försöka fokusera på att hålla in skulderbladet som sjukgymnasten säger jag ska.

Andra passet blev skejt, tog 5an sen nästan upp till eldris å så avsluta med 1,5an, kändes riktigt fint. Lite varmare var det oxå, så det var skönt!

Idag var det snorkallt när vi vaknade så vi drog upp till grönklitt där det var en 7 grader varmare. Jag tog de klassiska skidorna igen, må ju jobba på så jag tar mig igenom vasan! Det var grymt vackert, kallt å solsken, ren njutning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar