lördag 30 november 2013

Rekord i seghet

Var länge sedan det var så segt att springa som i morse, benen ville inte, andningen ville inte och knappt att huvudet ville heller...

Lördagsturerna brukar ju alltid vara så roliga! Vi sprang all-in på Kilene, första milen hängde jag med de andra men det kändes segt och inför varvningen kände jag att jag inte skulle orka hänga på i de andras tempo utan valde att springa 5an lugnt. Tanken var att jag skulle ge mig sen men så stod Rebecka där och sa att hon skulle ta det lugnt tills de andra var klara för att sedan fika. Fikat är ju halva lördagslöpningen, så jag hängde på henne och sprang 2,5an och sen 2an så det blev riktiga bonuskilometrar för mig! :)

Pulskurvan när jag springer med de andra ser ut som förra lördagen, det går i A2 puls för mig och det är ju egentligen inte meningen... Jag borde träna lugn A1 eller A3, A2 är det jag inte ska prioritera... Men jag vill ju prioritera det sociala oxå!

En del av gänget!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar