tisdag 12 november 2013

En dag för tidig

Onsdagar är min simdag, då kan jag köra en timme bassängen och sen köra vattengympan. Stressade iväg från jobbet, slängde i mig lite mat i bilen på vägen till simhallen och låg i vattnet kl 17. Simmade en timme, tyvärr hade jag inte lyckats få med mig något program så det blev mest längd på längd crawlandes. Fast ett fokus hade jag, att få till voltvändningar och jäklar i mig det gick faktiskt nästan bra! Har lite svårt med avståndsbedömningen bara... plus att jag tycker det är läskigt att vända när någon står vid kanten och vilar. Men snart, snart så kan jag vända och då är man en riktig simmare!

17.50 gick jag upp för att gå till gympan, men det satt inte en själ och väntade, konstigt tänkte jag och så gick jag tillbaka till bassängen och körde ett par vändor till. Vid 18.05 stod det fortfarande inte någon och väntade och då blev jag osäker... Vilken dag var det egentligen idag? Fick lov att fråga en tjej vid bassängkanten -Vilken dag är det idag? Alltså vilken veckodag? -Det är tisdag!

Tisdag?!? Hur kan det vara tisdag? Jaja, jag fick ett bra träningspass och det är ju bättre att vara en hel dag för tidig än en dag för sent! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar