måndag 14 oktober 2013

Funderingar

För 16 år sedan gjorde min skidtränare en Ironman, en Ironman, hur coolt som helst, vilken utmaning! Inte en tveksamhet att hon skulle klara det, hon som var så stark, så strukturerad och så seriös! 

Självklart fixade hon det oxå, ingen tvekan om det men det jag blev förvånad över idag när jag surfade runt ibland statistiken var att jag med knappt 250 träningstimmar innan loppet fixade det på 1 timme bättre än henne! Mina 250 timmar är inte ens hälften av hennes träningsmängd på ett år. Hur bra hade jag kunnat köra med samma träningsmängd? Nej, jag tänker inte försöka men jag blev ännu mer stollt över min egen prestation! Yeah I am an Ironwoman! 

Jag har vilodag idag och har endast bedrivit vardagsmotion i form av cykling till jobbet. I lördags var det en man som cyklade ner i en grop och dog, bara knappt 50 meter från den väg jag cyklar till jobbet :( Livet kan vara oväntat kort ibland och tar man verkligen vara på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar