lördag 12 oktober 2013

Bästa årstiden!

Tog en timmes "bondpermis" igår och stack ut på cykeln. Cyklade runt Kil i värsta bästa höstvädret, friskt men inte kallt och strålande sol och gula löv. Jag hade ett löjligt leende klistrat på läpparna i nästan två timmar, vilken ofantligt underbar känsla! Ville lixom bara cykla å cykla, absolut inte stanna å ta kort så nåt sånt bjuds ni inte på från gårdagen. När jag kom hem var det fortfarande ljust och jag ångrade lite att jag inte tagit vägen över Skived hem men nöjde mig och kunde nöjd slappa resten av kvällen! 

I dag bjöds det på den återkommande lördagslöpningen med härliga I2 gänget. Lördagar innebär distanspass på runt två mil med efterföljande fika. Dagens pass var på Skoghall med Glenn som värd, vi körde en 2varvsrunda så vi visste var vi hade varandra när vi delades in i naturliga grupper efter fart. Jag som enligt mitt träningsschema, vid distansträning, helst ska ligga på mina låga A1, och inte luras in på A2 som annars är så lätt när man springer i grupp, höll sistaplatsen med ett gött sällskap på 5 personer. När vi var framme kunde jag nöjt konstatera att jag hela passet på 1,50 legat inom min A1 zon, tur det är lite backar på Hammarö annars hade det inte gått ;)

Efter dusch bjöds det på ett val av morotskaka eller kladdkaka och givetvis slank båda ner! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar