tisdag 14 maj 2013

Tävlingspremiär och vinst! :)

Idag drog Värmlandsserien för landsväg igång, dagens lopp var GP och jag stod på startlinjen! Första gången någonsin jag är med på en "snabb" tävling, annars kör jag ju mest motionslopp.

Vi körde 6 varv på en 3 kilometers bana som var platt som en pannkaka men ändå riktigt krävande pga många snäva kurvor och ordentlig motvind på den enda långa raksträckan. Jag öppnade för fullt! Kanske inte helt taktiskt då jag hamnade ensam i motvinden två varv men sen blev vi en klunga, tre tjejer och två killar. Jag låg med i täten på vår klunga men märkte att kurvtagning inte riktigt är min grej, måste träna mer på det! Ja jag klarade ju kurvorna men fick inte med så mycket fart ut ur dem.. Men benen var starka så det löste sig bra ändå, killarna var gentlemän och gick upp och drog i motvinden de tre sista varven så fick vi tjejer dra i medvinden :) Jag kände mig starkt sista varvet men jag trodde aldrig att jag skulle vinna! Men det gjorde jag, efter en spurtstrid mot en annan tjej :) Är så glad och stolt över mig själv!

I2 if:s tjejstartfält. Största klubben på damsidan, KUL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar