fredag 17 maj 2013

Tour de Melin

Vi kör en tour den här veckan, började igår med Hammaröstjärnan. Jag tror den heter så för man kör i en stjärna men jag hade inte med gps:en så jag är lite osäker. Iaf så var tanken att man kör lungt och så spurtar man ut till stjärnans uddar. Nu var vi hetsiga och klarade inte riktigt av att hålla oss lugna så det blev spurter nästan direkt från start... De 10 första i varje stjärnudd fick poäng och jag fick poäng på alla delarna! Jag är mäkta nöjd! :) Å jag var uppe i 192 som högst i puls, det är ju typ min maxpuls!

Idag var det ett tempolopp, ett backrace och ett avslutningsrace. Jag kände ju direkt av benen från igår men de kom igång mer och mer ju längre vi cyklade. Tempoloppet gick sådär, jag kände att jag hade svårt att ligga på max när jag inte hade någon att fightas mot men jag är nöjd ändå.

Backracet gick bättre! Det började med en utförskörning och jag var helt avhängd när backen började men jag kämpade på och tog person för person och när jag nådde toppen på backen var jag 5a och trött och nöjd! Sen blev det nån mils cykling innan det sista racet, något jag oroade mig för då jag var riktigt trött i benen! Vi började racet i ett sansat tempo och lag låg bara med och bevakade tills slutet och då kunde jag gå om några. :)

Så två riktigt fina cykeldagar har det varit och i suveränt väder! Kortbyxat och kortärmat båda dagarna! :)

2 kommentarer:

  1. Hej
    googlade och såg att du i din blogg fr 2010 hade inlägg om hur du gjorde en ICL operation. Jag undrar hur det går nu 2013 - om du ser bra och om du haft biverkningar?
    (Funderar på att göra en sån operation själv)
    vh

    SvaraRadera
  2. Hej! Inga biverkningar alls! Var ljuskänslig första halvåret ungefär men det märker jag inte av nu.
    Är hur nöjd som helst! Operationen gick jättesnabbt (åkte hem efter 1 h) och var smärtfri! Morgonen efter var jag på jobbet som vanligt! Såg dock lite knarkad ut med röda ögon men hade jag inte sagt något hade inte ens kollegona märkt något...
    Så här ett par år efteråt har jag nästan glömt bort att jag var närsynt och har opererat mig! Känns hur bra som helst! Börjar dock få lite problem med att synen har försämrats, inte så jag märker det i vardagen men att sitta längst bak i ett mötesrum och kolla på en liten powerpoint därframme är ansträngande. Detta är en naturlig försämring som jag hade haft oavsett om jag opererat eller inte, men det kan vel ändå kännas lite surt.. Men det positiva är ändå klart överrepresenterat!

    SvaraRadera