söndag 28 april 2013

11 mil i sadeln idag

Har haft min gode vän Markus på besök i helgen och när han är på besök, ja då är det träning på tapeten! Vi började igår med ett simpass, riktigt bra och roligt för mig som senaste tiden har summit ensam och utan mål nu blev det ett planerat pass med bra pacing!

Sen drog vi till Hammarö och kollade på cykeltävling, vi hade sån tur att vi hamnade i en följebil och fick åka med bakom elitklungan, coolt! Fatta att de cyklar i över 40 i medel och fixar det i kurvor å kullar å allt! Imponerande!

Idag blev det långtur med I2, vi körde Mölnbackaturen och fick känna på både backar och riktig motvind. Jag som aldrig haft punka förut fick stanna å byta slang innan vi kört 1 mil... Hade glömt pump men fick låna både pump och tillslut kolsyrepatron. Det sistnämnda blir mitt nästa inköp helt klart! Hur smidigt som helst! Vi tog ett första kortstopp i Molkom och shit va mina ben hade svårt att starta efter det! Sen började stigningarna innan mölnbacka och som tur var fick jag lite liv i benen igen! Här kom vi även mitt inne i en orienteringstävling :) I Deje stannade vi på ett fika stopp och sen en platt å lätt hem i en tilltagande motvind!

Efter målgång stannade vi hos Kristoffer på ytterligare ett fika, dehär med cykling är mycket fika. Sånt gillas! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar