lördag 23 februari 2013

Filipstad Winter Challange

Idag har jag gjort nåt riktigt roligt! Fick av en tillfällighet höras om Filipstad Winter Challange och det lät så roligt så jag åkte dit! 5 km skridsko, 5 km löpning och 5 km skidor!

Träffade på Ida på startlinjen och förstod direkt att hon skulle vara farlig, såg även att alla andra hade stavar och blev lite sur att jag inte tänkt på det. Men Lotta räddade mig och åkte och hämtade Rogers stavar som jag fick låna! Tack! Startskottet gick av och vi drog iväg, var lite stökigt de första hundra metrarna med skridskor och stavar överallt men jag tror alla klarade sig från att vurpa. Jag tyckte det kändes bra och tog täten över en liten klunga bestående av mig, Ida och en kille, vi höll oss tillsammans ända till växlingen.

Ida växlade hur snabbt som helst och så sprang hon snabbt oxå! Jag hamnade i ett vakuum fick springa för mig själv. Det var en roligt löpning som avslutades med ett par kilometer på ett tungsprunget skoterspår men med vacker skog runt om. Växlingen till skidor gick ok. Men jag valde fel skidor....

Alla mina vallor är kvar i orsa så jag kunde inte valla, drog av skyddsparafinet på finskidorna innan loppet och testade men glidet var inte 100 och fästet inte det bästa så jag valde att köra med de vallningsfria. Inte ett bra val, hade noll glid och det frös i hela tiden. Fästet var å andra sidan riktigt bra men jag fick slita för varenda meter. Ida vann och jag blev tvåa, ca 5 minuter efter.

Summa sumarum, en riktigt rolig tävling med bra upplägg, jag fick ta i ordentligt och var trött när jag kom i mål! Många glada och trevliga människor och ett fint prisbord! Jag kommer igen nästa år! :)

Svettig efter målgång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar