lördag 25 februari 2012

Tjejvasan

Hade smått panik igår när jag vallade, dels för att alla rekomendationer om glidvalla inte alls stämde med det jag ville lägga på plus att det var klister som gällde. Det slutade med att jag la HF8 på glidet, som jag ville och Skigos Lila HF-klister, efter rekomendationer. När jag kom till starten tänkte jag "jag testar inte ens skidorna, jag vill inte veta ifall det inte funkar" jag hade ju ändå inget att komplettera med. Startade längst bak i första ledet och gick ut hyfsat lugnt. Märkte direkt att jag hade bra fäste men var lite mer tveksam till glidet, tyckte inte att jag fick den responsen jag ville när jag stakade. Shit tänkte jag, nu la jag för varm valla ändå... Sen kom utförsbackarna och då märkte jag att det var ingen som ens var i närheten av mitt glid! Gled ifrån och förbi alla runt ikring mig! Så härligt! Jag antar att det är den dåliga styrkan jag har i överkroppen sen axeloperationen som gjort att jag inte får samma utväxling på stakningen som jag är van vid, därav den sega känslan.

Jag gick som sagt ut lagomt med intetionen att öka frammåt Läde-Eldris och det var precis vad jag gjorde. Vid Läde kände jag mig stark och köttade på och bara passerade folk hela tiden, det känns så bra när det är så! Så var känslan hela vägen in mot mål och jag gled in under målportalen efter 1:57:32, en stor seger med tanke på att jag opererade axeln för fem månader sedan. Är riktigt nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar