söndag 12 februari 2012

Orsa Grönklitt Skimarathon

Har inte haft lust att skriva på några dagar men nu har en skimara avverkats så nu må det till en kommentar!

Det var Christian, Karolin och jag som packade bilen på fredagseftermiddagen och styrde kosan mot näset. Där tillbringade vi nästan hela kvällen i vallaboden, blå Vahuti HF till glid och VF40 på fästet. Mycket lyckad vallning! Vi gled alla tre bättre än de flesta ikring oss.

Jag vet ingen exakt temperatur men ca -7, jag körde i ett underställ, en tävlingsdress och en väst, tunna vantar och tunn mössa. Jag var perfekt klädd, lite kall om fingrarna ibland men annars perfekt.

Loppet går i småkuperad terräng i början för att avsluta med två-tre sega men åkbara backar de sista 4 kilometrarna. Första varvet var det segt i några saxbackar på milen där det blev trafikstockning annars flöt loppet på bra! Däremot hängde inte mina armar riktigt med på andra varvet och jag är inte jättenöjd med min tid (ca 3.28) men däremot jättenöjd att det funkade så pass bra med axeln! De känningar jag hade av den var mest muskulära, jag måste vara mer noggrann att bygga tillbaka mina muskler!!!

Fint lopp var det iaf, rekommenderas! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar