måndag 14 mars 2016

Stafettvasan

Som jag tjatade över att få kortaste sträckan! Men det lyckades inte och jag fick ta sista som vanligt. Har tränat väldigt dåligt under vintern och den träning jag gjort har inte varit skidåkning så jag kände mig inte ett dugg laddad. Men väl på startlinjen kände jag suget, och efter dunken i ryggen drog jag iväg och det kändes riktigt bra! Spåren var obefintliga och man fick absolut inte lyfta på skidorna för då frös det i direkt men jag stakade på och kände mig stark! Åkte om fler än som åkte om mig och sånt är ju alltid peppande! Men det var många som hade dåliga skidor, överallt stod det folk och skrapade skidorna, en man gick tom ut i skogen för att ta en gren att skrapa skidorna med!

Vi har som tradition att anmäla 2 st lag på kontoret och då försöka göra dem så jämna som möjligt, dels för att det är himla kul att tävla mot varandra men oxå för att man får stå å vara nervösa tillsammans innan växling, kan samåka och det blir en roligare kamp än om man toppar ett lag. I år hade vi misslyckats lite grann och jag gick ut med en 15 minuters ledning som jag höll in i mål!

Nu på söndag kommer vi att sitta redo framför datorn igen och anmäla 2 lag till nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar