tisdag 22 mars 2016

Bursit i hälen

Till å från sen i somras har jag haft smärtor på baksidan av hälen, först var jag livrädd att det var hälsenan som var på väg att ge sig men fick diagnosen bursit. Har käkat lite antiinflammatiriskt och smörjt med kräm runt hälsenan men det ger sig inte. Så nu har jag fått tid för en kortisonspruta i morgon och jag räknar iskallt med att det kommer att verka direkt! Ska bli så skönt att bli av med det! :)

Detta har gjort att jag haft svårt att springa särskilt innan jag kommit igång gör det apont och jag springer som en clown eller som nån som skitit på sig typ. Sätter ner högerfoten helt platt, haha det måste se jätteroligt ut! Men så efter 500 meter-1 km så känns det lite bättre, ja inte bra men så att det går att springa iaf, bara jag inte trycker ifrån för mycket. Men i morgon ska det bli bra, så det så! :)

Lufsade 6 km idag, Helsinki marathon börjar närma sig och jag måste komma igång! Kändes grymt skönt att komma iväg, även om jag var jättenära att vända efter 500 meter.... Sprang på ett nytt ställe och det är alltid lika roligt att se nya omgivningar! Såhär på våren blir det inte att jag springer på mina favoritställen i skogen utan det är bekvämare att hålla sig på hyfsat torra vägar.

När man inte tränat på ett tag blir man förvånad över hur bra träningen är för en! Jag känner mig så otroligt mycket gladare och piggare nu på kvällen. Å som extra bonus tog jag ett fotbad å pysslade med fötterna. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar