onsdag 18 juni 2014

Stadsloppet

Det är lite av en tradition på mitt jobb att springa Stadsloppet, jag har varit med alla år sen jag flyttade till Karlstad förutom förra året då det blev Vätternrundan istället. 

Stadsloppet är en riktig folkfest och särskilt i år med 35-årsjubileum och strålande solsken. Det stod folk och hejade längst precis hela banan. Superkul! 

Jag startade med målet att få en fin löptur och inte någon gång gå över 170 i puls dvs lite mer än 20 slag under max. Första två kilometrarna kunde jag inte tänka på något annat än att jag var kissnödig och letade som en tok efter någonstans att smyga undan men förgäves, då bestämde jag att jag skulle glömma att jag var kissnödig... Det funkade faktiskt bra :) å fram till 8 km kändes det riktigt bra! Sen tappade jag lite fart de sista två kilometrarna men gick ändå i mål nöjd och glad, 10 min sämre än personbästa. 

Efter målgång blev det bastu med vänerdopp å sen "a night on the town" med kollegorna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar