lördag 14 juni 2014

Siljan Runt


Sent omsider kommer här en liten race report från Siljan Runt som gick av stapeln förra helgen. 

Jag var anmäld till 160 km men de jag kunde cykla med visste jag att jag inte skulle hänga med och själv ville jag inte cykla så jag bytte till 120 km och fick en sällskaplig och mycket trevlig tur tillsammans med Johan och mina två kollegor, Benny & Jan och deras fruar.

Benny tog täten direkt och låg på ett stadigt 25 km/h tempo hela vägen och vi stannade vid varenda kontroll och tog det hyfsat lugnt. Alla ska med hellre än mjölksyra, vid Vikarbyn fick dock Johan kramp och han och jag släppte de andra ett tag för att sedan komma i kapp vid Tällberg. Solen sken på oss och vinden var knappt kännbar, sällan har jag haft en sån trevlig tur! Även om det kändes lite konstigt att bara se på hur alla snabba klungor svischade förbi utan att ens försöka hänga på dem....

Vid sista kontrollen i Björka kollade jag på klockan och upptäckte att vi var tvungna att spurta, vännen Katrine skulle gifta sig vid 16 och klockan tickade farligt snabbt. Vi släppte de andra och spurtade på lite men fick sakta ner lite sista backen så jag trodde Johan helt skulle gå in i väggen... I mål kom vi iaf och Johan hade konstigt nog 1,15 minuter snabbare tid än mig....!! Men han är så stollt över det så det bjuder jag på :)

16.01 kom vi inspringandes till bröllopet :) 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar