tisdag 4 mars 2014

Stafettvasan

När jag åkte hem från Mora i fredags kunde jag inte sluta le, jag var så lycklig! Vi hade två lag med i Stafettvasan från vårt kontor och redan när vi anmälde oss sa vi att vi skulle göra två så jämna lag som möjligt, inte toppa något lag. Lite avhopp dagarna innan och nya personer på plats och vi hade tillslut inte riktigt koll på allas förmågor men trodde vi hade jämna lag.

Kvällen innan bodde vi hos mina föräldrar, pastaladdade, vallade skidor, snackade taktik och umgicks. Jättetrevligt!

Bengt som körde andra sträckan hade bett om 15 minuters försprång på vår starkaste skidåkare Leif i andra laget. Inhopparen Erik levererade och kom in exakt 15 minuter för Oskar. I Evertsberg när "Mini" och Peter gick ut på tredje sträckan skiljde endast 2 minuter! De hade en jämn kamp och växlade med ungefär samma avstånd och på 4e sträckan gick lag 1 om lag 2, Christian tog ut sig totalt för att inte låta Olof få för lång försprång och spydde sekunden efter han dunkat mig i ryggen! Jag körde som en idiot de första kilometrarna för att komma ikapp Bo och sedan åkte vi tillsammans in i mål. Så vi lyckades, vi fick så jämna lag som möjligt och vi hade jäkligt kul och grym sammanhållning!

Efter målgång samlades vi traditionsenligt på kontoret i Mora där kocken hade fixat gulaschsoppa, tårtor, godis och vi fick ännu mer gemenskap, eftersnack och en helt suverän eftermiddag helt enkelt! Nästa år ska vi ha tre lag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar