tisdag 15 januari 2013

Playitas dag 3

Hade bara telefonen att blogga med och det funkade inge bra så nu kör jag en bakuppdatering för varje dag.

Tisdagen bestämde jag mig lite nervöst för att våga hänga på de andra på deras tur och det ångrade jag inte! Med vinden lagomt i ryggen cyklade ner till Morro Jable på öns sydspets och tog en snabb fika. Vi "råkade" välja öns enda motorväg för att ta oss dit men tyckte inte att det gjorde något då vägrenen var så bred och fin. Helt rätt var det nog inte att göra så men ingen sånär på en taxichaufför sa något så vi hade inte allt för dåligt samvete för det. Morro Jable var till skillnad mot lugna träningsfreakade Las Playitas mer en turiststad med shoppingstreet osv och vackra stränder där det tydligen skall vara grym vindsurfing.

Hemvägen visade på lite mera vind emot oss men helt överkomligt iaf för mig som oftast höll mig längst bak i klungan...


Cykeldatorn visade på 107 km och en medelhastighet på 22,4 km/h

När vi kom hem snörade Maria och jag på oss springskorna och tog en tur upp till fyren vid playitas, ca 12 km blev det och jag var riktigt seg när vi kom tillbaka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar