onsdag 2 januari 2013

Årskrönika 2012

Januari

Året började med mycket inspiration trots lite snö. Karin drog mig ut på flera löppass i både mörker och halka. Månaden avslutades med en trevlig helg med goda vänner och mycket skidåkning i Mattila! Axeln som opererats i oktober började fungera och träningen var rolig!

Februari

Körde ett riktigt tungt Orsa Ski Marathon. Snön lös med sin frånvaro i Karlstad och det blev mest löpning. Första simpasset sen axleoperationen gjorde mig överlycklig trots att tekniken inte var den bästa. Tjejvasan avslutade denna månad, körde inte jättesnabbt men var ändå riktigt nöjd med tanke på axeln.

Mars

Mars månad började mitt i vasaloppsveckan, jag tripplade antalet starter. Först som sagt Tjejvasan sen Stafettvasan och slutligen den riktiga! Hade det inte varit sånt toppenföre på riktiga hade jag nog aldrig tagit mig i mål i Oxberg slutade axeln att tycka det var roligt och jag fick köra långa sträckor bara med benen, som tur var hade jag toppenskidor! I mars skedde oxå cykelpremiären ute, alltid en höjdpunkt!



April

Är inte mycket att säga om... Här försvann motivationen en sväng. Pappa och jag tog hundarna och åkte på påsktur på fjället, annars hände inte mycket.

Maj

Maj var inte helt olik april, tvingade mig själv att köra Metsorundan och det ångrade jag inte, fin bana och det gick hyfsat bra oxå.

Juni

Juni började med Siljan runt som jag körde tillsammans med Benny och Rickard, ett kallt lopp där psyket fick bekänna färg men vi kämpade på tappert. Oxå Jake från USA som körde sitt första lopp gjorde en kämpainsats! I miten av månaden flög jag till Kroatien för att börja på mitt stora cykeläventyr.

Juli

Nästan 250 mil cykling genom Europa, mitt stora äventyr! Träning, reflektion och sightseeing på samma gång, det ultimata sättet att semestra! I slutet av månaden hanns även med ett antal öppenvattenspass för att lära mig simma igen... Första passet rena paniken sen bättre och bättre. En olympisk distans hanns oxå med!



Augusti

Tällberg halvmarathon startade månaden, kändes hyfsat. Sen blev det mera simning och en del fartpass innan årets tävlingsmässiga höjdpunkt, Kalmar Ironman! EUFORI, var orolig innan men det försvann direkt mycket tack vare den helt underbara publiken tror jag! Alla moment gick över förväntan och jag kände direkt att detta ville jag göra igen!



 September

Euforin från Kalmar höll i sig och det var en ren glädje att träna! Århundrades lerigaste tjurrus var oxå en höjdpunkt! Johan och jag tog en hel del Friska Karlstadkontroller på cykel och till fots.



Oktober

Anmälde mig till Vätternrundan, tyvärr blir det nattstart men vi är ett bra gäng så det blir nog kul ändå! Gjorde ett maxsyretest som visar att jag borde köra mer A3, inte förvånande men jobbigt :) inriktade mig på 7 minutersintervaller för att få upp flåset lite.



November

En tung månad... Flyttade och höll mest på att tapetsera och inreda. Träningsmässigt blev ett cykelpass på inomhusbanan men inte mycket mer...

December

Började lika tungt som november men avslutades helt annorlunda. Orsa och snö hette inspirationen! Skidåkning= glädje. Två pass i simhallen hanns oxå med! Önskade mig en fet kortisonspruta för handleden i julklapp men den får jag ta efter nyår!



Funbeat visar på 146 timmar träning och 97 dagar med träning, detta är exklusive långcyklingen.



2 kommentarer:

  1. Hej Sara!
    God fortsättning på det nya året och kul att du är tillbaka med din blogg!
    Jag blev inspirerad av dej och kollade mina egna träningstimmar 2012 och blev överraskad av att ha fått ihop 258 timmar. Som 58-åring ligger förstås min träning på en annan nivå än din, lite lugnare ;-)
    Lycka till med dina mål 2013! Kram

    SvaraRadera
  2. Jättebra Elisabeth! 258 timmar är 258 timmar även om de eventuellt är lugna! God fortsättning på det nya träningsåret! :)

    SvaraRadera