lördag 1 oktober 2011

vänsterhänt

nästkommande ca 3 veckor kommer jag att vara vänsterhänt och det är pekfingervals som gäller om jag ska skriva på datorn. I onsdags opererade jag mig :) dagen började att jag gick tokvilse på sjukhuset när jag väl kom till op 10 minuter sen var jag lite stressad men sköterskorna var så lugna å gulliga så jag lugnade ner mig. Nervbedövningen gjorde ont men annars var det rätt lugnt, läskigt när man sövs å bara försvinner! Vaknade efter op av att jag trodde jag skulle frysa ihjäl, det var hemskt, fick typ en kupevärmare under täcket sen somnade jag om med hackande tänder. Läkaren sa att han var nöjd med operationen, de hade satt fast ledbanden och stramat åt dem. leden var inflammerad om det berodde på ra el att axeln hoppar visste han inte. Nu efter 3 dagar känns det bra, första dygnet hade jag rejäl smärta men efter det har jag inte behövt ta morfintablettera. Jag sover bra oxå med sängen full av kuddar! Det som inte är bra just nu är att vänstertummen är ond, riktigt ond, har stora svårigheter att lyfta tekoppen.... Ska försöka härda ut att ta ra medicin då det inte är jättebra för axeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar