söndag 11 september 2011

Att cykla runt jorden

Har haft en amerikansk tjej boende hos mig i 2 nätter på sin resa runt jorden på cykel! Hon började i England sista juli och nådde Sverige i onsdags. Det var jättetrevligt att hosta henne, vi pratade länge om livet, cykling och äventyr! Jag vart toksugen att ta upp min plan att dra ut på långtur och nästa sommar hoppas jag att det blir av! Johan var här på fredagskvällen, han fattade inte alls hur någon kunde få för sig att dra ut så. Vi kom överens om att det finns två sorters människor, wanderers och non wanderers. Jag känner nog egentligen inga mer wanderers bara vanliga svenssons. När hon drog härifrån följde jag med henne de första 25 kilometrarna, sen fortsatte jag ytterligare 20 km åt ett annat håll för att plocka lingon och svamp. Det var en riktigt fin dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar