måndag 28 februari 2011

Kortvasa med efterföljande förkylning

Körde kortvasan i fredags, var lite av en impulsgrej, hade bara tänkt å valla och serva kompisar men så helt plötsligt fanns det en plats i första led tillgänglig, bara för mig! :)

Jag hade lite dåligt samvete för att jag skulle köra när jag lovat att vara supporter åt tjejerna, särskilt eftersom de startade 5 led bakom mig. Ville inte stressa dem med alltför tidig morgon och så tog det lite längre än jag tänkte att åka till Oxberg så 15 min före start gled vi in och jag kutade till startfållan. Supertrångt var det där inne, ställde mig mellan två spår rätt långt fram. Loppet kändes tungt, hade liksom ingen kraft i armarna. Jobbade och jobbade men det hände ingenting. Kunde ligga på ett jämt tempo men lägre än jag hoppats på, kom i mål på 2.06 men nog hade jag velat vara under 2 h! Men en fin dag var det iaf! Skidorna var ok, upplevde inte att glidet var bra men jag gled ikapp många så det måste ha varit det. Fästet var bra när jag orkade trampa i. Tjejerna körde oxå bra, det var en kul dag!

På lördagen vaknade jag däremot med förkylning :( åkte ändå upp till Sveg och körde sm pulka 10 km med Bogey, han sprang på bra men jag orkade inte hjälpa till något. Borde inte ha startat men de hade ju ändå åkt ända från Sthlm.

Nu är jag fortsatt förkyld och sitter hemma framför teven och hejjar på tjejerna som kör 10 km idag! Heja Sverige!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar