tisdag 28 januari 2014

Simteknik och filmning

Jag fick direkt ut för skidteknikpasset, Lena och jag drog iväg till Örebro för att bli filmade och analyserade i vår crawlteknik. Det blir en helt annan grej att se sig själv på film, det såg inte alls ut som jag trodde att jag sam! Jag har en hel del att jobba på!

Prio 1- Få ner huvudet, kolla ner i botten på bassängen och inte frammåt. Detta kommer att få höften/rumpan att lägga sig mer plant i vattnet och jag blir mindre av en ostkrok i vattnet.

Prio2- Andning- andas ut hela tiden inte i stötar som jag visst gör... samt att inte kolla efter hajar...

Prio3- Rotation!

Prio 4- Hög armbåge!

Prio 5- Få till kicken, gör en ny filmning och se om jag är i otakt?

Sen är konsten att få till en grej bra i taget och inte alla samtidigt och göra det halvdant...

Här är min film

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar