onsdag 22 januari 2014

Konsten att leda ett pass...

...har jag försökt bemästra idag, det gick sådär.... Eller det gick inte alls bra...

Vattengympa med 30 reumatiker i vattnet och jag på bassängkanten. Svårigheten för speedade mig är ju som alltid att göra saker sakta, något jag tyckt jag bemästrat när jag stått framför spegeln hemma i lägenheten och övat. Nu är det så att det är en helt annan grej när man står framför en massa folk! Då tar lixom ens ryggmärgstakt över och den är svår att bemästra. Jag hade valt lite lugnare låtar för att försöka göra saker sakta men nej, det gick inte och musiken var inge bra tyckte deltagarna...

På andra sidan bassängen stod den "riktiga" ledaren och korrigerade mig, det hjälpte inte! Nu blev det bara rörigt, jag blev osäker tappade programmet och deltagarna vände sig och visste inte åt vilket håll de skulle titta... Nej, det hade varit bättre med en tyst observatör som kunde korrigera efteråt, när alla gått hem...

Ja nu låter det som det var stor katastrof och jag hoppas att det inte var så illa, det mesta tror jag att jag kan rätta till till nästa vecka. Men musiken... gaa va svårt, jag gillar verkligen inte dansband, måste jag ha det...???

3 kommentarer:

  1. Nej du måste inte ha dansband :) Vill du ha hjälp på traven så hojta till både gällande musik-övningar-upplägg. Hälsar sjukgymnast Elin som stått på bassängkanten och lett reumagrupper mååååånga gånger (elin.lofberg@reumatikerforbundet.org)

    SvaraRadera
  2. Att leda träningsgrupper är ingen barnlek. Men det gick nog bättre än vad det kändes för dig. Spotta i nävarna och försök igen. Jag har instruerat massor av olika grupper i folkdans från länderna på balkanhalvön i nästan 20 år. I bland blir det fel. Inte så kul, men faktiskt ingen katastrof. Jag tror att det är bäst att du kör några gånger helt själv. Sen kan du ha en driven observatör som du kan diskutera med efter passet.
    Hoppas att du inte ger upp utan provar igen! Lycka till!
    Hälsar Annelie Norberg

    SvaraRadera