lördag 8 september 2012

Dödspass

Planen var lugn distans, lugn distans för mig är snacktempo ca 6,15-6,30 min/km, mötte upp med några klubbkompisar och drog iväg! I tävlingstempo! Å så är man ju såndär att man liksom ska försöka hänga på, försöka att inte prata ansträngt, det gick i ca 3 km sen sa jag att jag måste dra ner på tempot. Får då det typiska svaret "ja det går lite fort för mig med, vi saktar ner" något som de klarar att hålla i 1 km kanske sen tillbaka till ursprungstempot igen. :)

Jag hängde på i 6 km sen var jag död och tog en annan väg hem. Jag var lika glad för det! Jag ser det som ett bra test för mig att ligga i hög puls under längre tid och så var det ju trevligt att inte träna själv! Hoppas vi är några fler nästa gång så vi kan dela in i en sakta grupp oxå!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar