lördag 11 augusti 2012

Ironbank



Har gjort något riktigt trevligt idag, nämligen kört mulit/triatlonen Ironbank i Väse.

Det började med 17 km cykel på asfalt å grusvägar, sen 700 meter simning och tillslut 7 km löpning.

Jag hängde med bra direkt från början, hjälpte till att ligga å dra å vi hade ett rätt behagligt tempo. Vår tätklunga på ca 6 personer decimerades till tre inför växlingen till simning. Här tappade jag lite för jag strulade lite med att hitta min påse och byta om till våtdräkt, men när jag väl var i vattnet gick det bra och jag simmade om de andra halvvägs. Först upp ur vattnet, fixade en snabb växling till löpning och drog iväg. Sprang och väntade på att grabbarna skulle komma ikapp men ingen syn av dem förrns upploppet. Typiskt! Var några hinder på slutet och där kom en kille i världens fart och jag var inte riktigt med... Förlorade med 1 sekund....

Är jäkligt nöjd iaf, å extra roligt är att mina annars så tunga löpben verkar ha hittat spänsten till den här säsongen!

En riktigt trevlig tävling var det oxå, ska jag absolut försöka pricka in till nästa år igen!

http://www.ironbank.se/wp-content/uploads/2011/11/DSC_06391.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar