lördag 21 juli 2012

Triathlon

Fick ett infall i fredags och anmälde mig till en triathlon i Arvika, skulle egentligen bara kört simning på stafetten men att åka till arvika för 400 meter kändes lite konstigt så en olympisk distans fick det bli oxå!

1500 meter simning, mitt mål var att inte komma sist ur vattnet och det fixade jag! Är nöjd med simningen, fick hyfsat flyt och kunde simma ganska rakt och som sagt, jag kom inte sist, arrangörerna slapp vänta på mig :) Gjorde dock en miss och det var att jag glömde att tejpa ihop fingrarna, får inte ihop fingrarna på vänster samt lillfingret på höger. Detta innebär att jag simmar gaffel och inte sked med händerna...

40 km cykling, den gren jag kände mig säkrast på, gick bra, lite irriterad för jag tyckte sadeln var för låg, borde känt det innan! Pigg på slutet och tog några placeringar.

10 km löpning, här är jag riktigt nöjd! Kollar man på resultatlistan har jag en av de sämsta tiderna men för mig är det en seger att kunna ta i och springa hela sträckan å dessutom öka på slutet!

Efter loppet var det vila i solen och förberedelser inför stafetten som jag körde med kollegor.

400 meter simning- fick inget flyt alls, kom iväg fel i starten och tog två kallsupar, efter det låg jag efter en massa simmare och hade svårt att komma förbi och svårt att få flyt i det busiga vattnet de andra efterlämnade. Växlade till G och han drog iväg som en furie och gjorde ett bra lopp! O lika så på löpningen så vi var glada och nöjda efter målgång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar