onsdag 25 juli 2012

löptur med kofös

Körde ett dubbelpass idag, började med simning. Tanken var 4 varv men på tredje varvet la jag till ett "om det kommer nån mer så kör jag ett varv till". Å tront på 17, när jag var nästan klar med fjärde varvet kom det två till å skulle simma, så det blev 5 varv! Crawlade non stop, utom kanske två bröstsimstag per varv för att orientera mig. Solen sken och det bubblade likt diamanter kring händerna när man förde bakåt dem i vattnet. Sagoligt! Testade simglasögonen som ingick med våtdräkten, ahh, en sån upplevelse! Dem släpper jag inte!

Efter simningen gav jag mig ut på en timmes löptur och efter ca 40 minuter sprang jag på 20 kvigor som hade rymt! En cyklist hade ringt ägaren men vi beslutade oss ändå för att försöka få dem till hagen själva. Han gick före å lockade och jag efter å föste, det gick galant och efter ca 30 min å två km promenad hade vi dem i hagen igen. Då var det bara att springa tillbaka! Ökade tempot lite, även om jag känner mig trött i benen har jag ett klipp i dem som jag inte känner igen. Så himla gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar