måndag 31 juli 2017

Närvaro

 Jag lyssnade på och Paleotekets podd om tre rutiner för att bygga hälsa. Det viktiga var och skaffa sig en morgonrutin och en kvällsrutin, så jag funderade lite kring det där vilka som ska vara mina rutiner och om jag kan hålla dom med två småbarn.

Vilka  rutiner det är än blir så klev iallafall upp 1 timme tidigare imorse, satt vid köksbordet och filosoferade, gick barfota ut och hämtade grönsaker till min smoothie, lyssnade på dottern när hon pratade med sin pappa efter att hon vaknat, ja jag försökte vara närvarande helt enkelt! Så här lite senare på dagen ser jag tillbaka och är väldigt nöjd över min morgon.

Frukosten blev butternut squashsoppa och en grön drink. Till lunch rester av soppan. Nu sitter jag i sjukhusets cafeteria och väntar på en bokad tid, för en månad sen hade jag säkert handlat i cafeterian för 50 kr men idag har de inget jag kan ät, det är billigt att vara hälsosam :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar