fredag 20 maj 2016

Att gripa efter halmstrån

Jag har gjort det förut, halvhjärtat men nu ska jag ge det 30 dagar å då ska det f...n inte vara halvhjärtat nu är det all in som gäller! Nu börjar jag inte i morgon eller på måndag, nu börjar jag direkt! Det är kosten jag pratar om.

Nu denna sekund börjar jag en 30 dagars Paleo AIP (autoimun) diet, inte för att gå ner i vikt för det behöver jag absolut inte nej jag gör detta för mina leders skull. Det må vara att gripa efter halmstrån å det må vara kvacksalveri men det har funkat för vissa å då kan det funka för mig med å då måste jag ge det en chans och den här gången tänker jag inte fuska, nu gör jag det all in!

Vad får jag äta då?
* Fisk, skaldjur, kött
* Grönsaker
* sötpotatis
* kokos-alla former
* Frukt
* benbuljong
* surkål
* dadlar

Vad får jag inte äta?
* processerade livsmedel
* spannmål
* baljväxter
* mejeriprodukter
* socker

Det blir en stor omställning med andra ord... Jag hoppas jag klarar det.... Jag ska klara det!!!

2 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att höra hur det går! Jag äter paleokost 80% och har funderat på AIP ibland men aldrig tagit steget! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner du skillnad när du kör paleo? Ja det känns som ett stort steg men testar jag inte så vet jag ju inte om det hjälper :)

      Radera