lördag 3 maj 2014

Vilohelg

Det har varit intensivt på jobbet sen påsk, min närmaste kollega har slutat och jag har fått sköta två jobb själv plus att förkylningen inte riktigt vill ge med sig det syns i min träningsdagbok...

Men så i onsdags styrde vi bilen mot Västkusten där vi fått låna en stuga av några vänner. Cyklarna på taket men i övrigt bara slappande i sikte! 

Torsdagen resulterade i en 5 mils cykeltur, vinden var som emot oss åt varje väderstreck och backarna många och tunga men oj vilket underbart landskap! Igår stack jag ut på en 8 mils runda själv, kunde hålla lite högre medelhastighet men känslan i kroppen stämmer inte med hastigheten, hoppas det beror på att det är mycket backigare här än jag är van vid... 

Älskar dock att cykla på dessa vägar, små, slingriga, småkuperade å inte alltför mycket trafik! Cykelglädjen spirar verkligen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar