måndag 25 april 2011

Runt tyrmilen på morgonkvisten

Valet i morse stod mellan att köra cykeltävling eller att jogga runt tyrmilen. Löpningen vann, jag kände mig för osäker på att cykla cykeltävling, jag måste nog bli lite mer van först!

Det blev en underbar löptur med värmande sol, fågelkvitter och nästan inge folk. Bara jag, min andning, mina tankar och mina springskor. Springskor ja, jag var för lat för att gå ner i bilen (som jag för övrigt passerar när jag ska ut) och hämta mina vanliga skor som ligger där så det fick bli ett par gamla med ett par dåliga iläggssulor i. Detta resulterade i jordens största blåsa på lilltån och en liten men lång blåsa vid hålfoten. Den sista kilometern sprang jag barfota, inte bara för blåsan utan kanske mest för att det är så härligt med våren! Innan dess hade jag iaf sprungit en rätt behaglig mil med 2,5 km tempoökning på mitten. Nöjd å glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar