torsdag 7 april 2011

Klättring

Årets första uteklättring! Eller ja årets första, jag har ju inte klättrat ute sen jag var i kanada så det kanske bättre kallas århundradets första uteklättring...

Vi packade iaf våra prylar å drog till årjäng, en jättefin klippa som ligger alldeles vid vattnet! Vi hann inte klättra så många leder innan solen gick ner men ack så fint det var! Och ack så osäker jag var! Tur jag bara behövde gå som andreman!

Det funkar bra i lederna att klättra bara jag inte gör det för hårt och för många gånger i veckan. Jag kommer vel säkert inte att rå på några riktigt svåra leder men det spelar som ingen roll. Bara jag får övervinna dendär paniken man kan ha ibland på väggen och glädjen att ha tagit sig upp för nåt som såg helt omöjligt ut från början!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar