söndag 21 mars 2010

29 år utan kris?

För en månad sen sa jag att jag hade 30-årskris, igår när jag åkte skidor med solen i ansiktet kände jag en sån enastående lycka att en kris inte var möjlig. 29 år å ett liv fullt av möjligheter, ödet får ta mig dit jag vill! Blir det uruguai el kina med Stora, sticker jag till Indien som volontär, skidar svenska fjällkedjan och cyklar genom nordamerika eller pluggar jag friluftsliv och blir guide? Problemet är ju att jag inte riktigt har kläm på vad jag vill bli!

I dag skejtade jag på fjället, hårda spår, blå himmel, stålande sol och vita vidder- lycka och värme spred sig i min kropp! Nyss ramlade jag in på en kompis bilder från när jag pluggade i Canada, det var så mina ögon tårades och ett kärlekshugg hög i bröstet av lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar